Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.

Приемам
ФОРУМ Отговор

Universal_NVG

GPS Навигации във земеделието

Бих искал да внеса малко яснота по въпроса за Навигационните системи, Сигналите, които те използват, Автопилотите и Контролерите за пръскачките.

Фирмата с която в нашето стопанство работим / 40 000 дка/ се казва Мюлер Електроникс. Това е доста известна фирма на европейският пазар поради причината че тя произвежда всички компютри, контролери и електроника за фирми като: Амацоне, Клаас, Дамман, Рауч, Лемкен, Кун, Харди, Квернеланд, Хорш и много други. Track Guide е навигационна система която използва корекцинният сигнал EGNOS, който дава точност от 15 до 30 сантиметра, което е напълно достатъчно за обработки като пръскане и торене.

Предимството при нея е че може да се работи НОЩНО ВРЕМЕ И В МЪГЛА и не е необходимо да има показвачи на полето. Друго оборидване, което използваме е Spraylight. Това е терминал и пълна окомплектовка на пръскачката за по-прецизно пръскане. Той гарантира че в полето ще влезнат зададените му литри на хектар дори и при промяна в скоростта на движение. Също позволява на водача избирателно по време на работа да включва и изключва отделните секции на пръскачката, за да се избегне ненужното препокриване. Работим и със Comfort terminal. Той пък е комбиниран терминал за навигиране, Автопилот и управление на инвентара(пръскачка, торачка, почвообработващи машини, сеялки и др.). По принцип се предлагат различни видове точност според нуждите на клиента.

Точност от 5-10 см. се постига чрез сателита OMNISTAR, като за него се заплаща такса от порядъка на 795евро-3месеца, 1595евро за 1 година. Точност от 4-6 см. се постига чрез поставяне на базова станция, която се поставя на полето, на което се работи, като една станция може да работи с няколко машини едновременно. За да може да се поддържа тази точност машината трябва да бъде обурудвана с автопилот. Там вариянтите са също два. Връзване директно към хидравличното управление на трактора или чрез асистиращо управление вързано директно към кормилото. Вторият вариянт е по удобен, когато автопилотът се мести от една машина на друга. Също универсалноста на този терминал е в това че позволява чрез него да се управлява и инвентара с който работим. За улеснение на водача терминалът сам автоматично изключва секциите на пръскачката при препокриване.

izhel

Re:

Това е от изключително значение, особено при работа с хербициди. Припокриването значи загуби, а непокриването също. При обработка на големи площи това е от особено голямо значение за навременното приключване на кампанията. Нашият пилот ползва подобни технологии и ефекта е неоспорим.


forum|view_post