Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.

Приемам
ФОРУМ
GPS Навигации във земеделието

Бих искал да внеса малко яснота по въпроса за Навигационните системи, Сигналите, които те използват, Автопилотите и Контролерите за пръскачките.

Фирмата с която в нашето стопанство работим / 40 000 дка/ се казва Мюлер Електроникс. Това е доста известна фирма на европейският пазар поради причината че тя произвежда всички компютри, контролери и електроника за фирми като: Амацоне, Клаас, Дамман, Рауч, Лемкен, Кун, Харди, Квернеланд, Хорш и много други. Track Guide е навигационна система която използва корекцинният сигнал EGNOS, който дава точност от 15 до 30 сантиметра, което е напълно достатъчно за обработки като пръскане и торене.

Предимството при нея е че може да се работи НОЩНО ВРЕМЕ И В МЪГЛА и не е необходимо да има показвачи на полето. Друго оборидване, което използваме е Spraylight. Това е терминал и пълна окомплектовка на пръскачката за по-прецизно пръскане. Той гарантира че в полето ще влезнат зададените му литри на хектар дори и при промяна в скоростта на движение. Също позволява на водача избирателно по време на работа да включва и изключва отделните секции на пръскачката, за да се избегне ненужното препокриване. Работим и със Comfort terminal. Той пък е комбиниран терминал за навигиране, Автопилот и управление на инвентара(пръскачка, торачка, почвообработващи машини, сеялки и др.). По принцип се предлагат различни видове точност според нуждите на клиента.

Точност от 5-10 см. се постига чрез сателита OMNISTAR, като за него се заплаща такса от порядъка на 795евро-3месеца, 1595евро за 1 година. Точност от 4-6 см. се постига чрез поставяне на базова станция, която се поставя на полето, на което се работи, като една станция може да работи с няколко машини едновременно. За да може да се поддържа тази точност машината трябва да бъде обурудвана с автопилот. Там вариянтите са също два. Връзване директно към хидравличното управление на трактора или чрез асистиращо управление вързано директно към кормилото. Вторият вариянт е по удобен, когато автопилотът се мести от една машина на друга. Също универсалноста на този терминал е в това че позволява чрез него да се управлява и инвентара с който работим. За улеснение на водача терминалът сам автоматично изключва секциите на пръскачката при препокриване.

13.02.2009 в 08:42
Мнението е редактирано за последно на 2009-02-13 10:31:52
 
Re:

Това е от изключително значение, особено при работа с хербициди. Припокриването значи загуби, а непокриването също. При обработка на големи площи това е от особено голямо значение за навременното приключване на кампанията. Нашият пилот ползва подобни технологии и ефекта е неоспорим.

13.02.2009 в 20:18
 
forum