20 000 литра капацитет: Как Case IH AF10 променя жътвата на полето?

Революцията е тук. Това е комбайнът от ново поколение AF10

20 000 литра капацитет: Как Case IH AF10 променя жътвата на полето?

За поредна година Тайтън Машинъри България взе участие в годишния семинар на Националната асоциация на зърнопроизводителите (НАЗ). Повече за акцентите в представянето ни разказва Емил Георгиев, продуктов мениджър „Прибираща техника“ в Тайтън Машинъри.

 


"Това зад мен е акцентът тази година, който представихме пред НАЗ - комбайнът е от ново поколение, има основни звена и агрегати, които са основополагащи за зърноприбиращата техника оттук нататък. Основното е:

- ротор;
- очистващата система;
- нови кабини с нови дисплеи за визуализация;
- много повече функционалности за операторите;
- големи бункери за съхранение на зърното;
- дълги шнекове за разтоварване, така че да могат да се справят и с работна ширина на хедерите.


Този тук е 15 метра, но могат да работят и с хедери до 18,6 метра", обясни Емил Георгиев.


Експертът показа на нашия екип и отделните детайли по машината.

 

"Комбайнът разполага с нов, по-дълъг ротор с много по-голям капацитет на овършаване и сепарация, но за сметка на това отново наследството на Case IH - изключително достъпна машина с много малко задвижвания и агрегати.
 

Верижно задвижване
Имаме верижно задвижване по същия начин. Това са големи машини, които трябва да могат и да се грижат за почвата впоследствие. По този начин имаме много по-малко компактиране въпреки обема на самия комбайн. Новото за тази серия и за този модел е отделната система за доовършаване, която върши самостоятелно работа и след това връща остатъчния материал върху тръскащата дъска.

 

Нов заден мост
Друг акцент при новите комбайни са задните мостове на машините. Те са с шарнирни оси. По този начин този дори толкова по-дълъг комбайн има много добър радиус на завой.  В тази част друг акцент, който може да бъде споменат са радарните сензори, които влияят на системата за растителни остатъци. 

 

Надлъжно разположен двигател
Друго нещо, което е акцент е двигателят на машината. За първи път надлъжно разположен двигател. По този начин се намалява динамиката на самата машина, съответно двигателят става много по-надежден, увеличават му се диапазоните на обслужване и се намаляват разходите за ползвателите. Нещо, което е основополагащо в ползването на каквато и да е била техника в последно време.

Предаването на задвижването от двигателя през ротора се изпълнява през CVT скоростни кутии. Едната част задвижва директно ротора, той предава движение на предната част (захранващия барабан на наклонената камера), но допълнително наклонената камера отпред се задвижва с твърда карданна връзка, която можете да видите тук отстрани. Намаляваме количеството ремъци, шайби, вериги, съответно намаляваме количеството експлоатационни разходи на машината и тя става изгодна за нашите клиенти.

 

Независимо управление на разтоварващия шнек
Не на последно място е независимото управление на разтоварния шнек - какво означава това? Че можем да спрем подаването на зърно към разтоварващата тръба. По този начин дори разтоварващ шнек от 11 метра може да бъде освободен от количеството зърно. По този начин не настъпват динамични натоварвания, съответно няма дефекти. Това е система, която е една от основополагащите системи на комбайните Case IH и е изключително функционална. 

Два комбайна в един
Можем да кажем, че системата събира два комбайна в един, защото системата за очистване е революционна на пазара. Имаме две горни сита, две долни сита и два зърнени шнека, които подават материала към зърнения елеватор. Огромно количество маса преминава за единица време към бункера за зърно. Зърненият елеватор може да се справя с до 255 тона/час транспортиран материал. Нещо, което е прецедент при зърноприбиращата техника. Съответно няма аналог на пазара, няма конкурент, който да предложи подобно нещо.

 

Още по-функционална кабина
Кабината е с невероятна функционалност, изключително удобна и просторна за операторите. Основното нещо е, че имате много добра видимост към хедера и потока от маса. Съответно кабината е просторна, широка с различни функционалности за операторите - хладилни отделения, отделения за съхранения, така че един оператор да може да изпълнява своята работа и да изкара един дълъг работен ден без да бъде уморен, натоварен и в крайна сметка работата му да бъде удоволствие.

 

Управление на машината става с двойни дисплеи PRO1200. Това е dual screen визуализация, така че да могат да се виждат двойно повече параметри за самата машина или функционалностите на двата дисплея да могат да бъдат разместени, така че да бъде удобно за всеки оператор по отделно.
 

В последно време системите за автопилот са почти задължителни за толкова големи машини, за да може да се използва максимално капацитета на машината. Съответно на единия дисплей може да се изкара системата за автопилот, а на другия дисплей могат да се изкарат системите и контролите на самия комбайн. Може да се наблюдава в реално време системата за автоматизация и всички останали автоматизации, които са нужни на оператора, за да може да изпълни своята задача и работа по най-добрия начин", заключи Емил Георгиев.

 

Емил Георгиев: Революцията е тук. Това е комбайнът от ново поколение AF10!


За повече информация относно новия Case IH AF10 се обръщайте към Тайтън Машинъри България, официален вносител на CASE IH: