Анди Стърок (Challenger): Интересът на клиентите към продуктите ни остава голям, въпреки кризата

Анди Стърок (Challenger): Интересът на клиентите към продуктите ни остава голям, въпреки кризата

Анди Стърок, Регионален мениджър продажби на AGCO (Challenger) за Централна Европа даде интервю, специално за читателите на интернет портала Трактор.БГ.

Г-н Стърок, какви са основните дейности на централата на Challenger в холандския град Грубенворст?
Основно европейският център на Challenger в Грубенворст осъществява обучения за дилъри, клиенти, прадажби и сервизно обслужване. Тук също така машините на Challenger се сглобяват и доокомлпектоват за европейския пазар. През центъра минават и някои от тракторите, предназначени за африканския и близко източния пазар. Освен това тук работи екип от инженери – проектанти на машини, които разработват различни модификации за системите на AGCO по света.

Как процентно са разпределени продажбите на машините на Challenger в света?
Най-голям е процентът за региона на Европа, Африка и Средния Изток – 61%. 24% са в Северна Америка и 12% - в Южна Америка, като данните се отнасят за 2008 година.

Виждаме, че има много самоходни пръскачки Spra Coupe тук в централата на Challenger. Каква е причината?
Всички самоходни пръскачки Spra Coupe преминават през Грубенворст, за да бъдат доокомплектовани с щангите. Машините, предназначени за западна Европа се оборудват с алуминиеви щанги, които са от централата за резервни части във Франция. Всички пръскачки са продадени, но някои от тях чакат новите си собственици, тъй като през тази година има някои извънредни обстоятелства, произтичащи от световната икономическа криза. Например все по-трудно банките в Източна Европа отпускат средства за закупуването на техника, но все пак повечето машини, са тук временно.

Споменахте икономическата криза. Влияе ли тя на продажбите на Challenger като цяло?
Що се отнася за моя регион – Централна Европа – има доста голям интерес към закупуването на машините. Най-големият проблем, с който много хора се сблъскват в момента, е как да получат най-доброто финансиране от банката за желаната машина. Проблемът всъщност е тристепенен, защото освен банковото финансиране, стои и въпросът със забавянето на субсидирането на фермерите, както и проблемът с данъка добавена стойност (ДДС). Tова означава, че банките обикновено са готови да финансират доизплащането на машината, но е трудно да се осигури началният капитал. До скоро този проблем не съществуваше, но заради икономическите условия, в момента е на лице. Така че, както и сами се уверихте, интересът от страна на клиентите към продуктите на Challenger е доста голям. Въпросът е в това как да успеят да финансират своя бизнес.

Какви бяха продажбите на Challenger през миналата година във Вашия регион (Централна Европа)?
Да. Равносметката за продажбите на машини с марката Challenger в региона е следната – за 2008 година са продадени 40 колесни машини, 25 пръскачки, 70 верижни трактора и около 30 комбайна. Смятам, че и тази година ще имаме приблизително същия успех. Когато започнах да работя като мениджър продажби за региона – през 2005 година – продажбите ни бяха в размер на 4 милиона долара. Само за няколко години те са нарастнали с пъти повече, за да достигнат през 2008 – 50 милиона долара. Сами виждате, че продажбите на Challenger бележат значителен ръст през годините. Нещо, за което ние ще продължаваме да работим и занапред, за да отстояваме извоюваните си на пазара позиции.

Какви са прогнозите Ви за продажбите на Challenger до края на тази година?
Смятам, че и през тази година, въпреки трудностите, за които вече говорихме, прадажбите ще са отново добри. Ето и при разговорите, които проведохме с българските земеделци, стана ясно, че машините ни са подходящи за условията и интересът към тях е сериозен. Всъщност марката Challenger като цяло е предназначена преди всичко с едрите земеделски производители.

Какъв е интересът от страна на българските фермери – познават ли вече марката Challenger?
В интерес на истината, заради типа машини, които продаваме, не може да става дума за масовост. Например, ако в България имаме 1000 клиента в момента, то смятам, че това е лимитът.

Какво видяха по време на посещението си в AGCO (Challenger) в Грубенворст българските фермери?
Това, което видяха, е пълната гама на продуктите с марка Challenger – верижните трактори, които са основният продукт в производствотo на Challenger. Видяха също така различните видове пръскачки, както и сглобяването им, колесните трактори, а също така и машините за жътва – комбайни и балопреси.


По темата четете още: Български фермери посетиха централата на Challenger в Холандия по покана на Варекс