Case IH превзема пазара: Новият Quadtrac CVX с варио трансмисия

Case IH превзема пазара: Новият Quadtrac CVX с варио трансмисия

Марката, представила първия в света съчленен верижен трактор, сега пуска в производство и първите машини на пазара от този тип с вариотрансмисия (CVT), като идеята е предимства като подобрената горивна ефективност, лекота при работа и намалена умора на оператора да бъдат внедрени във високомощностните трактори.

 

Новост за 2017г. са трите модела Case IH Quadtrac CVX, които ще допълнят настоящата серия от пет модела с вече установена стандартна fullpowershift трансмисия. Новата трансмисия CVX Drive предлага предимствата на безстепенната скоростна кутия, която ускорява без проблем от спряло положение до 40 км/ч и може да поддържа желаната скорост. Освен това системата за автоматично управление на производителността постоянно коригира работата на трансмисията и двигателя за оптимално представяне, обяснява Ханс-Вернер Едер, продуктов мениджър на серия Quadtrac.

 

Mоделът Quadtrac 540 CVX c максимална мощност от 613 к.с., е водещият в серията Quadtrac CVX със CVT трансмисия“, посочва г-н Зомер.

 

Другите два модела от серията са Quadtrac 500 CVX и Quadtrac 470 CVX, които имат максимална мощност съответно 558 к.с. и 525 к.с.

 

"Case IH е синоним на високопроизводително оборудване. Имайки зад гърба си 17-годишна история в производството на CVT трактори в средния мощностен диапазон, сега ниевъвеждаме същата технология и във високия мощностен диапазон, така че собствениците на най-големите земеделски компании да могат да се възползват от преимуществата й и нискитеексплоатационни разходи".

 

Доказана мощност

 

Тракторите Case IH Quadtrac CVX биват задвижвани от добре познатия 12,9-литров шестцилиндрови двигател Cursor 13, произведство на FPT Industrial, с един турбо-компресор при моделите Quadtrac 470 и 500 и два турбо-компресора за модела 540. При този трактор по-малкият турбокомпресор осигурява бъра реакция на двигателя при ниски обороти, а вторият, по-голям, осигурява максимална мощност при високи обороти. Всеки турбокомпресор има собствена охладителна система, осигуряваща 30% по-бърза реакция при натоварване.

 

Двигателите отговарят на последните изисквания за вредни емисии, Етап IV final, чрез  използването на системата Hi-eSCRсистема, която също така гарантира и оптимизиране на използваното гориво. При най-големия модел в серията Quadtrac CVX - Quadtrac 540 CVX - номиналната мощност е 543 к.с., а системата за управление на мощността,която се задейства при натоварване, увеличава тази мощност до 598 к.с.(и двете измерванияна двигателя са направени при  2 100 об./мин.). Максималната мощност от 613 к.с. се постига при 1900 об./мин., а максималният въртящ момент – 2,607 Nm- при 1400 об./мин. Тракторът е с обем на резервоара за гориво от 1,230 литра, както и 322 литра за AdBlue.

 

Първият гумено-верижен трактор в бранша със CVT трансмисия

 

До този момент варио трансмисии не са предлагани при съчленените верижните трактори. Трансмисията CVX Drive при моделите Quadtrac 470, 500 и 540 CVX носи редица предимства, които включват лесно управление, особено за неопитни оператори, по-бързо достигане на работна скорост при работа в полето или при транпорт на пътя, намалена умора на оператора; наличие на пълна мощност при работа с прикачен инвентар и максимален хидравличен поток при ниска скорост, предимство при сеитба и оран. В резултат наблюдаваме повишена производителност и минимален разход за гориво.

 

Осигурявайки безстепенно задижване от 0 до 40км/ч и от 0 до 18км/ч на заден ход, CVX позволява да се зададат три регулируеми целеви скорости от 0км/ч до 40км/ч, които да се управляват чрез бутоните, разположени върху Multicontroller-а. Трансмисията разполага с kick-down функция за максимално бързо ускорение, а скоростта от 40 км/ч се постигна само при 1640 об./ мин.

Усъвършенстваната CVТ трансмисия включва четири механични диапазона за постигане на високо ниво на ефективност и комфорт на оператора, с автоматично превключване на диапазоните, като първото 100% механично предаванена мощността е при скорост под 10 км/ч. Четирите мултидискови съединителя, монтирани върху четири планетарни предавки, сменят механичните диапазони без намаляване на мощността и с еднакви обороти на съединителите, което гарантира плавна смяна на скоростите, без износването им.

 

 

Хидростатичната помпа и ходромотора са обединени в едно цяло, без да са свързани с тръби за високо налягане. Функцията ActiveHoldControl, при която хидростатичният мотор елиминира оборотите идващи от двигателя е налична и тук, както при по-малките представители на марката разполагащи с този тип трансмисии.

 

Active Hold Control (AHC) предотвратява връщането назад при спиране на хълмист терен, без да се налага използването на съединител или спирачка. Автоматичната паркинг спирачка се прилага, ако машината остане в наклонено положение повече от 45 секунди. 

 

На мястото на педала за крачна газ, който присъства при тракторите Quadtrac с fullpowershift трансмисия, моделите Quadtrac CVX са снабдени с drive pedal, чрез който в автоматичен режим операторът може да определя и контролира постъпателната скорост на трактора.Максималната скорост може да се регулира с помощта на кръглия плъзгач разположен върху Multicontroller-а и бутоните за избор на работен диапазон. В ръчен режим педалът действа като обикновен педал за крачна газ. Както при всички модели снабдени с Multicontroller и при Quadtrac можете да избирате посоката на движение от джойстика, като и тук работи успоредно с Power Shuttle-a разположен на кормилната колона. Двойната ръчна газ Eco Drive позволява определянето на минимални и максимални обороти на двигателя за постигане на максимална ефективност и пестене нагориво, афункцията EngineDroop определя минималните обороти на двигателя, които да бъдат достигнати при наличие на товар.

 

Тракторът може да бъде спрян временно (например на кръстовище) използвайки само спирачния педал, и след това да продължи с избраната скорост, при освобождаване на педала. При движение напред скоростта може да бъде рязко намалена чрез издърпване на Multicontroller-а в крайно задно положение. Агресивността на трансмисията и Power Shuttle-a могат да бъдат регулирани посредством бутон разположени върху контролния панел на подлакътника.

 

Електронни системи за повишаване на производителността

 

Ключова сред експлоатационните системи за тракторите от серия Quadtrac CVX е системата за автоматично управление на производителността Automatic Productivity Management (APM), предназначена да осигури възможно най-ефективна работа на машината, независимо дали целта на оператора е постигане на минимален разход на гориво или максимална мощност.

 

APMкоординира работата на двигателя и трансмисията с помощта на Multicontroller-а, като намалява оборотите на двигателя до допустимия минимум за съответното натоварване с оглед свеждане до минимум разхода на гориво. Тракторът може да се управлява и в ръчен режим, без APM, като трансмисията се управлява чрез Multicontroller-а,а оборотите на двигателя - чрез педала за крачна газ.

 

 

Хидравлична система за максимална производителност

 

Хидравличната помпа осигурява 216 литра в минута, (428 литра/мин - опция), за да се справи с най-високите изисквания. Системата работи при налягане от 210 бара, като има възможност да захранва до осем дистанционни клапана. Задната навесна система, която е с капацитет от 8 949 кг., се контролира по електронен път чрез джойстика от кабината.

 

Комфорт за оператора

 

Новите модели Case IH Quadtrac CVX са оборудвани с подобрена версия на познатите до сега кабини Surveyor, като предлага и някои нови функции. Ползите за водача включват модифициран подлакътник с Multicontroller, с двойна ръчна газ за настройка на минимални/максимални обороти на ДВГ, целящ да улесни работата със CVX трансмисията. Повече информация за него може да се намери върху дисплея "запазена марка" на Case IH. Дисплеят показва оборотите на двигателя, целевите скорости напред и назад, целевата скорост при текущата предавка, действителната пътна скорост, индикаторът за спиране/движение напред/назад, и каква скорост ще бъде избрана, ако се смени посоката. На дисплея също излиза информация за горивото и нивата на резервоара AdBlue.

 

Тракторът, който задава стандартите при верижните технологии

 

"CVX може да донесе редица предимства за собствениците на Quadtrac, свързани с работата на двигателя, горивната ефективност и експлоатацията'', смята Ханс-Вернер Едер".

 

Плюсовете са по-ниските обороти на двигателя с цел оптимизиране разхода на гориво, а за онези, които работят със задвижвано от силоотводни валове оборудване, по-добра работа чрез постигане на непрекъсната максимална мощност при безстепенното увеличаване на скоростта.

 

"Добавянето за първи път на вариотрансмисия в серията Quadtrac означава, че тези модели имат потенциала да отворят цялата нова глава в приноса на верижните трактори с висока мощност към земеделието".

 

 

© 2017 Всички права запазени. Позоваването на Трактор.БГ е задължително!

Добави коментар