Британския производител на селскостопанска и строителна техника с марката JCB е единственият в света производител, който успява да създаде двигател, отговарящ на стандартите за преработените газове Stage III B/US Tier 4 без последваща обработка на изгорелите газове, заявиха за Трактор.БГ от официалния вносител за България - Оптиком ООД.
Това е постигнато благодарение на революционна технология вътре в самия цилиндър, вместо последващо третиране с филтър за дизеловите частици (DPF).
Управляващият директор на JCB Agriculture, Ричард Фокс-Марс разказа пред журналисти, че в създаването му са инвестирани 80 млн. британски паунда. Двигателят е тестван в продължение на 110 000 работни часа на 70 различни машини и днес компанията може с гордост да заяви, че новият двигател JCB Ecomax предлага мощност и въртящ момент, специфични за земеделския сектор, с ниски емисии на вредните газове и много икономично потребление на гориво. Освен това, елиминирането на процеса на преработка на газовете след изгарянето им, ще улесни дилърите при продажбата на машините в регионите, където се използва гориво с по-високо съдържание на сяра.
Основните специфики на новия двигател са:
- Няма изискване за филтър за преработка на изгорелите газове (DPF) или добавяне на специални течности.
- Високо налягане от 2000 бара при впръскването на горивото.
- Променлива геометрия на турбозахранването.
- Рециркулация на охладените преработени газове (EGR)
- Възможност за работа в региони, където горивото има високо съдържание на сяра.
- Незначителни допълнителни сервизни разходи.
- Интегриране в системата LiveLink.
"Ние в JCB се гордеем, че чрез прилагането на брилянтни инжерени и иновативни решения, успяхме да постигнем мощност и въртящ момент, каквито изискват нашите клиенти, за да си свършат добре работата, като същевременно намалихме потреблението на гориво и отговорихме на нормите за преработените газове по целия свят", - каза АЛЪН ТОЛЕЙ, директор Двигатели на JCB.
"Вложихме огромни средства в разработването на двигателя Ecomax, защото вярваме, че нашите клиенти не бива да плащат допълнително за посрещането на новите стандарти за преработените газове, когато тези стандарти могат да бъдат постигнати чрез прилагането на технология за изгарянето им вътре в цилиндрите", заяви РИЧАРД ФОКС-МАРС, директор JCB Agriculture.
Използвайки иновативния подход за изгарянето на вредните преработени газове вътре в цилиндъра, който е в процес на патентоване, JCB е събрал в едно ултра-високото налягане при впръскване от 2 000 бара при системата Common Rail, с променливата геометрия на турбозахранването за бърза реакция при нисък въртящ момент, за да създаде едно по-чисто и по-ефективно изгаряне. Охладените преработени газове се използват за по-нататъшно намаляване на вредните емисии, като малка част от охладените газове се връща обратно в двигателя, за да охлади процесът на изгарянето и да намали съдържанието на азотния окис вътре в цилиндъра.
ИЗПОЛЗВА СЕ САМО СТАНДАРТНО МАСЛО
Всички норми Stage IIIB/Tier 4 Interim изискват двигателите да работят с гориво с ултра ниско съдържание на сяра, за да се постигне перфектна чистота. Предвижда се да бъдат подобрени филтрите за горивото и въздушните филтри за двигателите Ecomax, но те ще продължат да работят със стандартно масло за двигатели, за разлика от двигателите, които изискват последващо третиране на преработените газове, за които е необходимо по-скъпото специално масло Cj4. Сервизните разходи няма да се повишат значително и двигателите, отговарящи на нормите Stage IIIB ще имат същите сервизни интервали от 500 работни часа.
"Инвестициите на JCB в двигателните технологии доведоха до създаването на водещи на пазара двигатели, които осигуряват повишена мощност и въртящ момент, намаляват оборотите, използват по-малко гориво и отговарят на всички норми за преработените газове", - каза господин Толей.
"Осигурихме за нашите клиенти решение, за да съответстват техните машини на европейските и американските регламенти, без те да правят повече разходи. И това е постигнато благодарение на брилиянтните британски инженери. Разбира се, ще има допълнителни разходи за двигателите, отговарящи на нормите Stage IIIB/Tier 4 Interim, тъй като те работят с по-сложни части и технологии, но ние вярваме, че икономията на гориво и производителността, осигурявани от машините на JCB ще компенсират това".
източник на метриала: Оптиком ООД - Официален вносител на JCB - Селскостопански за България