НИК е новият представител на популярната френска марка пръскачки Berthoud

НИК е новият представител на популярната френска марка пръскачки Berthoud

НИК е новият представител на популярната френска марка пръскачки Berthoud.

 

Новината за новото представителство на водещата френска марка Berthoud пристигна във време на усилена подготовка за новия сезон.

 

За това как се стигна до тази промяна потърсихме за коментар представители на НИК и Berthoud.


НИК са известни като компания, която успешно налага нови технологии за прецизно земеделие по българските полета в последните 10 години, но за това как се вписва това ново начинание в тяхното развитие попитахме Иво Куманов, управител на НИК:


„За нас партньорството с компания, лидер в производството на пръскачки беше логична стъпка в посока на развитие на нашето портфолио. Благодарение на опита, който натрупахме през годините с продуктите ни за прецизно земеделие за пръскачки, ние се запознахме със спецификите на различните машини на нашия пазар. Така в един момент ние успяхме да направим детайлна съпоставка между задвижването, електронното управление, окачването и други важни елементи от машините, предлагани на българския пазар и да различим техните плюсове и минуси. Правейки този анализ, забелязахме, че има една компания, която е технологичен лидер в областта и един от генераторите на иновации. Пример за това е и факта, че GPS системите Trimble и системите на канадската компания Norac за автоматичен контрол на височината на крилата, предлагани от НИК Електроникс, са успешно съчетани още в завода при производството на машините"

 

Предлагането на пръскачки с тази марка не е новост за българския пазар, но избирането на нов дилър от страна на Berthoud показва желанието на компанията да засили присъствието си по българските полета и по този начин да внедри своите технологии и у нас.


Попитахме Balazs Pataki, който е търговски мениджър на френската компания за Източна Европа за коментар на новата им стратегия към българския пазар.


„Радваме се, че намерихме партньор в лицето на НИК, тъй като те споделят нашето виждане, че в едно стопанство пръскачката е една от най-важните машини от гледна точка на суровините, които минават през нея и ефекта от работата и отражението му върху добива на културите. НИК не е типичната фирма, продаваща селскостопанска техника, а такава, която е ориентирана към въвеждането на нови технологии в селското стопанство. Надяваме се, че в лицето на НИК сме намерили партньор, с който ще имаме дългосрочно сътрудничество в бъдеще и с чиято помощ ще постигнем успеха, който имаме в останалата част от Източна Европа.„


От НИК допълниха, че като фирма, предлагаща технологично оборудване тяхно задължение е да обръщат внимание на детайла. За целта те са създали девизията НИК Технологии, в която отделен екип се спрециализирал изцяло в предлагането и обслужването на пръскачките Berthoud. Водещо лице на тази девизия е Димитър Сурчев, който ни разказа повече за пръскачките и историята на компанията.

 

„Berthoud е създадена през далечната 1895г., когато са започнали да произвеждат гръбни пръскачки, както и такива, теглени от коне. През тази близо 120-годишна история френската фирма се е превърнала в един от основните производители на пръскачки в Европа, притежаваща голям брой патенти като всяка година придобиват между 3 и 5 нови патента. Годишно компанията произвежда 2500 машини благодарение на развитата си дилърска мрежа и непрекъснатото внедряване на нови технологии в работния процес. „
Партньорството между НИК и Berthoud започва в началото на годината, когато съвместно с техни клиенти НИК са доставили 4 самоходни пръскачки и 2 прикачни, които работят от тази пролет по българските полета. От фирмата заявиха, че тъй като залагат много на тяхното техническо обслужване са обърнали специално внимание на обезпечеността с резервни части и техници, които да са в помощ на всеки един от техните клиенти, притежаващи пръскачка Berthoud.


„Фактът, че обявяваме тази наша нова дейност след половин година тестване на машините в реални условия е достатъчно показателен за това, че ние не обичаме да говорим за нещата само на теория, а когато са изпитани и на практика в реални условия."- споделя Димитър Сурчев.


След тези думи, неминуемо се появи и следващият наш въпрос дали тази стъпка означава насочването на НИК към предлагането на земеделски машини, на който Иво Куманов отговори:

„Ние никога не сме имали за цел да продаваме пълна гама земеделска техника и не мисля, че това скоро би се случило, тъй като смятам, че всеки трябва да се специализира в онова, в което е най-добър. Мисля, че и на това се дължи основна част от нашият успех в последните 10 години, тъй като ние винаги сме били насочени към прецизното земеделие и никога не сме отделяли фокуса си. Но също така смятам и че партньорството ни с Berthoud е следващата стъпка към подобряване на целия кръг от прецизно земеделие и възможност за оптимизиране на резултатите на полето"