Години наред международното изложение Агритехника в Хановер се счита за най-важната платформа за иновации в селското стопанство. Ето коя е една от тенденциите в технологичното развитие на изложените трактори.
Директно от Агритехника: Избраха най-добрите трактори за 2020 г.
Според европейското законодателство от януари 2019 г. дизелови двигатели в нови трактори с мощност над 130 kW трябва да спазват ограниченията на емисиите на отработени газове от Stage V. От януари догодина това ще се отнася и за модели с мощност от 56–130kW.
По отношение на емисиите на прахови частици за по-строгите пределни стойности на теглото (g/kWh) има допълнително ограничение за техния брой (общи частици/kWh). Това прави неизбежно използването на филтриращи системи за твърди частици.
Някои производители на трактори преминаха към двигатели Stage V на изгорелите газове в съществуващи модели без излишна суматоха. Други обаче го съчетаха с разработването и представянето на нови модели.
Общото впръскване на гориво, технологията с четири клапана, турбокомпресорите, охлаждането на въздуха със зареждане, вискозните вентилатори и електронното управление на двигателя остават основни технологии, за да се изпълнят изискванията за мощност, консумация и емисии.
Познати технологии се прилагат и по отношение на емисиите на отработени газове.
Дизеловият окислителен каталитичен преобразувател (DOC), дизеловият филтър за твърди частици (DPF) и системите за последващо третиране на отработените газове за селективно каталитично намаляване (SCR) се монтират на двигатели от Stage V на селскостопански трактори.
Настъпва промяна в парадигмата за увеличаване на мощността.
Сега Fendt внедрява сензорно управляемо решение, наречено Fendt Dynamic Performance, в новия си Vario 314. Усилвателната мощност се активира променливо в зависимост от това, дали има допълнителни консуматори като вентилатор, алтернатор, климатична система и въздушен компресор.
Като привърженик на голямото усилване на мощността, Case IH се измества в обратна посока и гарантира, че номиналната и максимална мощност (397 к.с. и 435 к.с.) са налични при всички работни условия в новия модел Magnum 400.
В миналото са били представени множество прототипи на трактори с газови двигатели, но никой от тях не е пускан на пазара.
New Holland вече е първият производител, който представи трактор от серията T6 на метан, серийно производство. Планират се допълнителни резервоари за CNG, които да удължат времето за работа. Те се поставят в специална рамка на предната хидравлика и могат да бъдат свързани с основните резервоари на трактора с помощта на бързи съединители.