На 1 април успешно стартира националното турне на MST, организирано от официалния представител на марката Стротех инженеринг, което ще продължи поне до края на 2017 г. До този момент с възможностите на багер-товарача MST 642 са се запознали фирми от София, Пловдив и Бургас. Те изразиха положителните си оценки за него.
Записванията за тестове на машината продължават. За първите два месеца от турнето от възможността да изпробват MST 642 са се възползвали около 20 строителни компании.
В самото начало MST 642 бе тестван в реални условия от строителни фирми в София, след това в Пловдив и в Бургас, където бе изпробван от оператори на местни фирми.
Поради големия интерес от софийски строителни дружества, които продължават да се записват и сега при официалния представител на MST, Стротех инженеринг, съвсем скоро MST 642 отново ще бъде подложен на изпитания от столичните фирми. Засега те са близо 10 и затова се очаква през юни машината да бъде на разположение в столицата за по 3-4 дни при всяка фирма.
След повторния гастрол в София е планирано MST 642 да замине за Южна България за още полеви тестове. После турнето ще се пренесе в Северна България.
Очакванията на Стротех инженеринг са над 50 фирми да могат да пробват багер-товарача, като записванията продължават на телефон 0889 056 578.
Впечатления и реакции
Интересът към тестване на багер-товарача MST 642 е голям, тъй като много от фирмите никога не са работили с такава машина, но все пак нейното присъствие постепенно започва да се забелязва. Машината беше показана на изложението StroMaExpo2016 и Есенния технически панаир в Пловдив. През миналата година повечето продажби на MST са в региона на София.
Реакциите и впечатленията от тестовете на MST 642 в реални условия са положителни.
Операторите, с които успяхме да разговаряме лично, бяха много впечатлени от бързината и мощността на машината, както и от лекотата и плавността на управление, благодарение на джойстиците за багерната и товарачната уредба с пилотно управление. Някои оператори не пестяха суперлативи от типа „перфектна е машината“. Много им харесва и системата SRSза компенсиране на неравностите по пътя, която работи много по-ефективно в сравнение с други марки. Има добри отзиви за трасетата, по които са прекарани хидравличните тръбопроводи и маркучи, тъй като са много добре защитени, информират от Стротех инженеринг.
Според оператори MST 642 има много голяма сила на избутване с товарачната кофа и „минава като торпедо“ през големи купчини пръст.
MST642 отблизо
Погледнат в близък план багер-товарачът MST 642 изглежда компактен, но с доста просторна кабина – най-голямата в своя клас, заявяват от Стротех инженеринг.
Дизеловият двигател е 4,4-литров Perkins– агрегат, който е добре познат в България, като мощността му при MST 642 е 100 к.с. Товарачната кофа 4 в 1 е със сравнително голям капацитет от 1,2 куб. м, което е възможно заради използването на предни гуми от 20“. Това означава, че машината ще бъде с 10-20% по-производителна при товарене в сравнение с багер-товарачи, оборудвани с предни гуми 18“ и с обичайния капацитет на товарачната кофа от 1 куб. м или 1,1 куб. м.
MST 642 разполага с аксиално-бутална хидравлична помпа – агрегат, с който от Стротех инженеринг задължително поръчват машините MST. Това дава на оператора редица преимущества по време на работа. При багер-товарачите със зъбна помпа първото работно движение е с предимство и след неговото изпълнение се извършва второто, докато при аксиално-буталната помпа се изпълняват пълноценно по няколко работни движения. А това увеличава чувствително бързината и производителността при работа. В този ред на мисли трябва да се отбележи, че хидравличната система е много мощна с максимален дебит 163 л/мин. и налягане 250 бара.
MST 642 предлага съвсем лесно управление, благодарение на джойстиците за багерната стрела и многофункционалния джойстик на товарачната уредба. Това високо ниво на оборудване се поръчва обичайно от Стротех инженеринг, тъй като с тези уреди за управление се работи много по-удобно и комфортно. От своя страна джойстиците са с пилотна хидравлика, както е при големите багери. А това по принцип не се предлага при нито един производител на багер-товарачи с изключение на един топмодел на конкурентна марка.
Голямо удобство предлага и автоматичната скоростна кутия AutoPowershift– операторът може да избира най-високата възможна предавка, а останалите се изреждат автоматично от машината според необходимостта. Системата SRS за намаляване на люлеенето на стрелата и компенсиране на неравностите по пътя при придвижване също е от голямо значение за комфорта на оператора. Многофункционалността при работа се допълва от телескопична багерна стрела и допълнителна линия за прикачен инвентар, най-често хидравличен чук.
От Стротех инженеринг са се постарали да представят на българския пазар не „съблечена“ машина, а багер-товарач с богато оборудване с мисъл за оператора, като в същото време цената от 99 500 лв. без ДДС е съвсем конкурентна.
Фактът, че машината е от турски производител не притеснява клиентите, смятат от Стротех инженеринг, тъй като в България от много години се използва турска строителна техника. А за тези, които са се насочили към други марки, предложението на официалния представител на MST е първо да изпробват машината, да се убедят в нейните качества и след това да преценят в какво да инвестират.
Повече информация за багер-товарачите MST може да получите от официалния вносител Стротех инженеринг в интернет на: www.strotech.bg.
Материалите са предоставени от списание Строителна техника. Автор: Данаил Николов.