Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.

Приемам

Трактори на газ и метан набират все по-голяма популярност в Европа

Трактори на газ и метан набират все по-голяма популярност в Европа

Селскостопански дизелови трактори със системи за газ и метан набират все по-голяма популярност в Европа.

 

През последните години водещи европейски производители на газови системи разработиха успешни модели за дизелови камиони, които да се движат и с газови уредби. Ето вече дойде времето и на тракторите с газови уредби.

 

На практика вече е възможно поставянето на газова уредба на трактори с мощност от 25 до 500 к.с. Според производителите, това води до намаляване на разходите за гориво в стопанствата с между 20-40% на годишна база, а вредните емисии се намаляват с над 20%.

 

Към момента съществуват два основни типа газови уредби за трактори. При единият вид дизеловият двигател е само подпомаган от системата с газ, докато при по-новите модели, работата на двигателите изцяло се задвижва с газ ( LPG ) или метан ( CNG ). Тук е нужно допълнително смазване на клапаните със специална течност, която върви в комплектация с газовите системи и се презарежда на около 1000-1500 моточаса.

 

 

Към момента предпочитанията на фермерите са към системите с газ - LPG, тъй като зареждането е по-лесно, а и не са нужни толкова обемисти резервоари, каквито при метана. До момента нови трактори на газ и метан пуснаха единствено производителите Steyr и New Holland.

 

Един от първите модели трактори на газ е John Deere 620 LP. Той е произвеждан от 1950-а до 1962-а година в модификация на двигателя с обем 5 литра и 2 цилиндъра. При него бутилката за гас е с обем 125 литра, а мощността 44 к.с.

 

 

На видео-клипът по-долу можете пък да видите трактор Болгар ТК 82, който е оборудван с водородна клетка ( HHO генератор ) или като е популярен в България „Водороден генератор". Използва се за производството на газ, който се явява допълнително гориво, ускоряващо процеса на изгаряне на гориво-въздушната смес в цилиндрите на двигателя. Получения ефект от по-доброто изгаряне е повишаване на мощността на двигателя и значителна икономия на гориво. Възможно е увеличаване пробега с до 50% със същото количество гориво. Водороден генератор (HHO генератор) е предназначен за всякакъв вид ДВГ работещи с бензин, дизел, пропан-бутан или метан.

 

ВИЖТЕ ВИДЕО :

 

 

Коментари
Добави коментар
[:success:][not-good]:)[:bravo:][no4][:stupid:][:smoke:][:wall:][partners][:tongue:]
Още
[ohluff][:piene:][funy][:king:][:cheers:][:love:][love][:thanku:][comp][:driver:][stars][molq][nankam][googd2][jega][:hammer:][:drunk:][fokusi][buket][sunny][:banana:][:rtfm:][eat][:pipe:][:slap:][shock][dalavera]thinkingsmileangry-faceremontcaffe[:chinovnik:][flag][:vreme-za-more:]
news|readBySlug