Ако планирате да купувате нов челен товарач за стопанството, важно е да определите за себе си какви показатели трябва да има той и каква сума може да заделите за придобиването му.
Ключови критерии, по които да го изберем
- Производителност на модела;
- Време на работен цикъл;
- Вместимост на кофата;
- Маневреност на техниката;
- Скорост на придвижване;
- Ергономичност на кабината;
- Надеждност на челния товарач;
- Възможност за бързо и лесно ремонтиране;
- Функционалност и опции за прикачване на допълнително оборудване.
Първият критерий е основополагащ за оптималното изпълняване на поставените задачи. Не бива да се подценява и доброто структуриране на кабината. Нищо в нея не трябва да възпрепятства работата на оператора или да закрива от погледа му околната среда.
Функционалността на инвентара е предпоставка за съкращаване на разходите на фермерите, елиминирайки необходимостта от закупуване на друг инвентар за фермата.
Популярни грешки
Разпространена грешка при купуването на челен товарач е неправилният избор на неговия размер. Производителността на машината трябва да бъде съгласувана с обема на работа, която ще изпълнява. Товарачът може да бъде прекалено икономичен като разхода на гориво, но ако не успява да се справи с възложената работа, например изисква повече време, това изобщо не е икономично.
С надеждата да спестят някои земеделски производители често залагат на машини с по-малък размер от необходимото. След това слагат кофи с по-голяма вместимост от предвиденото. Като резултат не се постига нито по-висока товароподемност, нито производителност.
По-големият размер също не означава „по-добър“. Трябва да знаете, че използването на двигател с малък работен обем позволява да пестите гориво. През последните години има тенденция да се произвеждат модели с двигатели с по-малък обем.
Намерете това, което търсите
Не губете ценно време и открийте своя новата селскостопанска машина в сайта на Tractor.bg. Тук сме събрали на едно място най-актуалните оферти от десетки дистрибутори в цялата страна. Освен подробна информация за всеки продукт, може да следите за промяна на цената му и дори да предложите такава.