20 години НИК: Най-голямото благотворително събитие в сектора

Компанията затвърждава визията си за по-технологично, по-вълнуващо, по-интересно и успешно земеделие

  • 98
  • 0
  • Новини
20 години НИК: Най-голямото благотворително събитие в сектора

Стотици гости - партньори от България и чужбина, земеделски производители, политици и приятели на НИК имаха щастието и честта да присъстват на грандиозно празненство по повод 20-годишнината от създаването на компанията. 

 

 

Някои от тях споделиха пред камерата ни:

 

Костадин Костадинов, председател на НАЗ: Преди 20 години две млади момчета дойдоха с един GSM на Добричкия панаир. Смяхме се. Впоследствие това стана една от най-бързо развиващата се фирма в сектора.Един път по отношение на нови технологии,  а в същото време те са земеделци. Да продължават все така и да им е хубаво. 

 

 

Кирил Жендов, земеделски производител: Всичко, което сме направили като дигитализация в нашето стопанство е в резултат на съвместната дейност. Мога да кажа само хубави думи за тия две момчета. И да им е честит празника, и все така да са иновативни, защото с тях ще свършим много работа в бъдеще. 

 

Радостина Жекова, земеделски производител:Дължим една огромна благодарност на тия страхотни млади хора. Със същото дръзновение като преди 20 години носят неща в сектора, които са изключително важни и в тоя смисъл - благодаря, че ви има. Благодарение на вас ние виждаме бъдещето. 

 

Георги Радев, земеделски производител: Да се развиват, да продължават напред. Да са здрави и успешни.  

 

 

 

Росен Плевнелиев, Президент на Република България (2012 –2017): Да кажем: Честит юбилей! 20 години -имат всички поводи да се гордеят - невероятно развитие, доверен, обичан партньор на българските фермери. Имаме с какво да се гордеем и вярваме, че това е самото начало. Искаме да видим иновациите в българското земеделие да завладеят и световната сцена. 

 

В момента НИК оперира в малко повече от 10 държави, на два континента, а екипът е от 280 човека. По думите на един от създателите си - Калоян Куманов: Екип, който мечтае заедно и сбъдва заедно. 

 

“Днес имаме една много важна задача с вас и тя е да празнуваме доброто, да празнуваме успеха, да празнуваме вас, да празнуваме НИК”, каза Куванов.

 

“Ако оприличим нашите 20 години на възрастта на един млад човек, се предполага, че сме преодоляли детските си грешки, станали сме по-зрели, по-мърди и чат-пат си мислим, че знаем какво вършим”, посочи от своя страна Иво Куманов. 

 

 

Двамата братя споделиха пред над 600-те си гости си своята философия, основана на понятието от дзен будизма шошин. Шошин изразява специфично състояние на духа, което ни напомня за новото начало. С него поглеждаме на живота все едно е за първи път. Все едно сега се раждаме, сподели Иво Куманов. 

 

 

“Това състояние е много важно за нас като компания да го съхраним, защото няма как да внедряваме иновации, ако таим в себе си предрасъдъци. Те ни пречат. Нещо друго, което е важно и искаме да съхраним за напред, е да не забравяме, че бизнесът не е само числа. Да, те са изключително важни, защото те осигуряват един инструмент, за да създаваме щастие, за да развиваме средата, за да оставим отпечатък. Ние в НИК имаме мечта и тя е да развиваме един по-технологичен, по-интересен и по-успешен сектор “Земеделие””, каза той.

 

НИК представиха и новия слоган на компанията. 

 

“Вече 20 години водим прогреса на полето заедно с вас. Развиваме себе си като индивиди, екипа и цялата общност.  Всъщност растежът винаги е бил много важна част от ДНК-то на НИК. И ако тоза важна част трябва да бъде описана с две думи, те биха били GROW FORWARD”, обяви Иво Куманов. 

 

Когато говорим за растеж, има една много важна част от него и това е екипът - най-ценният актив на НИК. И нещо, което за нас е много важно, е щастието на този екип, обобщи Калоян Куманов. 

 

“Ние вярваме, че, за да постигнем нашата мечта - да направим един по-технологичен, по-вълнуващ, по-интересен и успешен сектор, ние имаме нужда от повече професионалисти, които извън сектор “Земеделие” познават това, което ние правим, припознават се в него. Това е важна мисия за нас, защото смятаме, че само така ние можем да подобрим средата”, посочи той. 

 

Именно заради ценностите си от НИК са решили подаръкът за рождения им ден да бъде най-голямото благотворително събитие в сектора. 

 

Двамата братя споделиха, че смятат, че бизнесът може да се превърне в една от най-големите платформи за промяна на средата. 

 

Благотворителната кауза, за която говорят е набирането на средства за специализирана неонатална линейка, която да транспортира качествено и навременно недоносени бебенца, които имат нужда от по-специална спешна медицинска помощ. 

 

Това става възможно заедно с благотворителната организация “Капачки за бъдеще”.  Създателят на инициативата Лазар Радков ни разказа повече за това сътрудничество. 

 

“Първо искам да благодаря на Иво и Калоян от НИК, защото това е тяхна инициатива. Те казаха - искаме нещо повече от това просто да съберем хората. 

 

Стартирахме го. Имаше доста перипетии, обаче до момента нещата се развиват доста добре. Събрана е една доста добра сума. Аз им казах, че всичко, което до момента се е случило, е страхотно. Каквото се събере над това, е само бонус. 

 

Междувременно се запознах с много хора от НИК. Те са страхотни хора. Казвам го много пъти - каквито са хората начело на организацията, такива са и останалите в нея. Много се радвам, че се случи тази колаборация между капачки за бъдеще и НИК. И тя ще даде своите резултати в близките няколко месеца. Ще ви държим в течение.”

 

Лазар Радков, разказа повече за затрудненията с транспортирането на недоносени бебета в страната.

 

 

Тримата обявиха, че целта на кампанията е събирането на 100 000 лв., които да послужат за купуването на нова неонатална линейка. 

 

Костадин Костадинов:Тук сме достатъчно хора, които ще помогнем и това ще се случи. И нека не е последна, а да има много такива. 

 


Димитър Мачуганов, земеделски производител: С НИК откакто са фирма работим заедно. Истината е, че много неща свършихме заедно. Радвам се за тях. Най-иновативната компания и кампанията за линейката беше нещо наистина в десятката. 

 

Кирил Жендов: По-благороден жест няма от тяхна страна. 

 

Радостина Жекова: Това е една кауза, която е обща и е много красива, именно, защото в нея участват много хора. 

 

Росен Плевнелиев: Всеки лев, който е даден за кауза, се връща връща с много позитивна енергия. Нека помагаме, нека даряваме. Това ни дава надежда, че като общество заедно ще успеем. 

 

Специално за празника на НИК в България пристигнаха световноизвестната група Gipsy Kings. Те зарадваха гостите с любимите на поколения свои песни. 

 

 

За доброто настроение се погрижи и Дара, която заедно с всички изпя “Happy Birthday, NIK!”

 

Гвоздей на тържеството бе светлинното шоу с дронове, което остави без дъх присъстващите и им подари незаменим спомен, изписвайки новия слоган на компанията – GROW FORWARD