Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.

Приемам

Арктически маратон тества новите модели на Valtra

Арктически маратон тества новите модели на Valtra

Екипът на Valtra организира Арктически маратон, за да тества  новите модели Versu и Direct, както и новите S серии. Маратонът включваше постоянна работа на тракторите – 24 часа на ден, 5 последователни дни, 5 400 куб.м тор, 1 400 км трансферни пътувания при температури до –24 градуса по Целзий и снежна покривка 70 см. Mаратонът стартира на 28 март в 5 часа сутринта  в Suolahti, Финландия. Тракторите, подложени на 5-дневното изпитание бяха Valtra S352, Direct T202 и T182, трите Versu T202, T172 и T162, както и прототип на следващите T серии. 18 представители на R&D* екипа на Valtra и двама представители на маркетинговия отдел на фирмата управляваха тракторите, а целта беше да се пакажат на практика възможностите за работа на новите модели и то при зимни условия. Екипът пристигна на предназначеното място в неделя сутринта в 3:30 часа. Преди да започне работата на тракторите, ремаркетата бяха освободени от всички гребла, инструменти и др. Задачата на прототипа T Series, както и на тракторите Direct T182 и Versu T172 беше да товарят ремаркетата на останалите трактори със суха тор, която трябваше да се транспортира на километър от началната точка в полето. Използваните ремаркета пък бяха следните: Joskin 10 куб.м, Kire – 12 куб.м, Multiva – 8 куб.м, 10 куб.м ремарке, направено от камион, както и 12 куб.м ремарке без марка.

Заради снега, пистите и местата за разтоварване първо трябваше да бъдат разчистени. Допълнително работата се зтрудняваше и от разораното и неравно. Освен това земята беше и замръзнала, заради ниските температури. Междувременно снегът продължаваше да вали и трябваше постоянно да се разчиства... Температурите варираха от 0 до –24 градуса по Целзий. Повърхността на купчините с тор също беше замръзнаха на дълбочина 30 см., което допълнително затрудняваше товаренето. Някои от ремаркетата бяха оборудвани със системи за затопляне, но нямаше инсталация, подходяща за новите модели. В резултат на това тези ремаркета трябваше да бъдат остъргвани от торта на определени интервали от време.

В процеса на работа не липсваха и инциденти. Още по време на първия ден замръзнала буца тор с приблизителни размери 2 м x 1,5 м падна от предния товарач на един от тракторите върху един от двигателите на друга машина, увреждайки капака и осветлението й. По-големият проблем обаче се оказа дупката в машината, от която навсякъде се разпръскваше течност. За радост на екипа, решението на проблема дойде от местния магазин, от където бяха закупени две 50-грамови пакетчета джинджифил на прах. С тях запушиха цепнатината на радиатора, за да блокират теча. Тази спешна и бърза помощ се оказа решаваща за работата на трактора в продължение на още цяла седмица.

В крайна сметка, въпреки трудностите, арктическият маратон като цяло се оказа успешен. Механиците, проектантите, шефовете, както и всички останали членове на R&D екипа имаха възможност да тестват лично и да усетят работата на новите модели при възможно най-неблагоприятни условия. Очаквано този експеримент доказа, че новите модели на тракторите са готови за серийно производство. Измореният, но доволен екип на фирмата се завърна в Suolahti на 1 април сряда в 9:35 вечерта.

Вносител на финландската корпорация Valtra за България е фирма „Агритрак”.

*R&D – (от англ. research and development) – изследване и развитие

Коментари
Добави коментар
[:success:][not-good]:)[:bravo:][no4][:stupid:][:smoke:][:wall:][partners][:tongue:]
Още
[ohluff][:piene:][funy][:king:][:cheers:][:love:][love][:thanku:][comp][:driver:][stars][molq][nankam][googd2][jega][:hammer:][:drunk:][fokusi][buket][sunny][:banana:][:rtfm:][eat][:pipe:][:slap:][shock][dalavera]thinkingsmileangry-faceremontcaffe[:chinovnik:][flag][:vreme-za-more:]
news|readBySlug