Case IH нямат спад в продажбите на българския пазар, според мениджъра за Европа Андреас Клаузер

Case IH нямат спад в продажбите на българския пазар, според мениджъра за Европа Андреас Клаузер

Бизнесът с продажби на селскостопанска техника с марката Case IH се развива много добре, макар и в условията на световна финансова нестабилност. Това заяви на пресконференция в София Андреас Клаузер, вицепрезидент и генерален мениджър на Case IH & Steyr за Европа, предаде репортер на Трактор.БГ. Клаузер беше в България по покана на българския си партньор фирма „Римекс 1 – Холдинг” АД, за да обсъдят заедно направеното през първите шест месеца на 2009 г. Андреас Клаузер е доволен от развитието на дилърската мрежа на „Римекс” в страната. Потвърждение за това е предстоящото откриване на поредния център в Стара Загора, след като такъв вече успешно функционира в Бургас.

Клаузер съобщи, че в САЩ бизнесът със селскостопански машини бележи ръст. Ръст има и в много европейски държави, сред които Англия, Франция, Полша, България. Малко по-слаби са продажбите в Австрия и Германия. А най-трудно в момента техниката се реализира в Северна Европа и Балтийските републики, както и в Испания, където бизнесът основно е разчитал на кредитирането. В сравнение с 2008 г., която беше пикова не само за Case, но и за почти всички производители, през 2009 г. от фирмата очакват лек спад в продажбите от около 10-15%, „но това далеч не го наричаме криза”, коментира Клаузер. 120 са продадените машини Case в България от началото на годината. Това показват, че развитието на пазара в страната ни е много добро.

Андреас Клаузер коментира, че стратегията на Case IH е заложена в гъвкавите й решения – производство на специфични продукти по изисквания на конкретни клиенти. В момента Case влагат значителни инвестиции и в програми за обучение. Обучават се не само специалистите по маркетинг и продажби, но и техническия персонал на дистрибуторските фирми – сервизен персонал и продажба на резервни части. „Така че въпреки усложнената икономическа ситуация, ние не намаляваме усилията си по отношение на качеството на нашата работа, а напротив – увеличаваме ги”, каза Клаузер. В подкрепа на това изпълнителният директор на Римекс 1 – Холдинг Румен Лазаров съобщи, че фирмата работи съвместно с немския център в Ст. Загора, където се обучават и преквалифицират кадри на Римекс. Фирмата работи съвместно и с Тракийския университет, където оборудва цяла зала за дисциплината Механизация на земеделеието.

Другото важно направление, в което работи Case е предоставяне на различни инструменти – кредити, лизинг и т.н за финансиране на техните продукти. "По отношение на производството ние се стремим да произвеждаме машини със спецификация, традиционна за различните пазари", каза Клаузер и допълни, че Case се стреми да бъде гъвкава на пазара и да доставя машините в съответствие със земеделската кампания.

Несъмнено европейският пазар на селскостопанска техника е изключително конкурентен. На журналистически въпрос къде е мястото на Case в Европа, Андреас Клаузер заяви, че Case е винаги в първите 2 или в първите три марки на пазара. В Европа в момента пазарният дял на Case е над 10%. „Това до голяма степен е свързано с партньорите ни във всяка една държава.В България можем да говорим за тежките машини, които основно продаваме тук. И в този сегмент имаме между 30 и 40% пазарен дял. Целта ни е да влезем в по-ниските сегменти за средния и по-ниския клас клиенти. Ще изненадаме клиентите си с интересна кампания тази есен”, заяви в заключение вицепрезидентът и генерален мениджър на Case IH & Steyr за Европа Андреас Клаузер.