Case IH получи сребърен медал за автономния си трактор на SIMA

Case IH получи сребърен медал за автономния си трактор на SIMA

Case IH се сдоби със сребърен медал на наградите за иновации на изложението SIMA. Международното изложение за селскостопанска техника във Франция награди концепцията за автономен трактор (Autonomous Concept Vehicle (ACV)) на Case IH, който представлява версия на Magnum CVX трактора, не изисква намесата на оператор и предлага всички предимства на модерното земеделие. Тази иновативна технология бе показана за първи път на изложението 2016 US Farm Progress Show.

 

Достъпни за всички изложители, наградите за иновации на SIMA са признание за нов дизайн и характеристики, които могат да предложат значителни преимущества на потребителя. Сребърният медал за Case IH ACV отличава предимството от облекчаването на оператора от монотонната работа на полето, позволявайки труда да бъде разпределен по-ефективно и отбелязвайки следващата стъпка към прецизното земеделие.  
 
“Тази технология се наложи тъй като в някои части от света е изключително трудно да се намери обучен персонал за дългите работни дни в големите стопанства по време на натоварените периоди,” каза Дан Стюарт от Case IH.
 
“Концепцията показва отдадеността на нашите специалисти да открият решение, а с напредъка на разработката виждаме как някои елементи от тази технология постепенно се интегрират в старите машини. Прецизното земеделие и автоматизацията на машините стават все по-значими, за да се посрещне изискването за по-ефектвно, икономично и екологично земеделие. Все пак, в ключови моменти от годината, дългите часове на полето все още са необходимост, особено по време на жътва или при засяването на различните културите”.
 
 
ACV концепцията е резултат от пет години разработване и помага да се посрещне това предизвикателство, като извлича най-доброто от перфектната почва и климатичните условия и намалява до минимум нуждата от непродуктивен труд. 
 
“Докато автоматичното управление и телеметрията вече се предлагат за съвременните трактори, автономната технология е огромна крачка напред. Базиран на тракторите Case IH Magnum с висока мощност, и с помощта на AccuGuide с Case IH RTK+ GPS за изключителна точност на водене, автономният трактор е проектиран за пълен дистанционен контрол и наблюдение, с незабавно записване и предаване на данни от полето. Magnum CVX бе избран за базов трактор за разработването на ACV концепцията заради типа приложения за които обикновено се използва, като сеитба и вторична обработка”, обясни г-н Стюарт.
 
 
Тези големи трактори обикновено се използват за теглене на широки сеялки с висока скорост, което налага умело управление и дълги часове, за да се извлече възможно най-много от прозореца за работа. Автономното управление прави именно това, но ACV може без проблеми да се интегрира в съществуващия машинен парк и освен технологията без оператор, разполага със стандартен двигател, трансмисия, шаси и навесна система, ВОМ и хидравлика. 
 
Управлението на трактора се извършва посредством компютър, за да се набележат най-ефективните пътеки за работа – автономната технология е най-подходяща за приложения при които това е възможно като култивиране, сеитба и пръскане, и е еднакво приложима за малки трактори, където може да се използва за косене или пръскане на овощни градини. Пътеките могат да се зададат ръчно при необходимост. След това, операторът може да избере от предварително програмирано меню машина, поле и настройване на трактора, което отнема около 30 секунди. Машината се контролира чрез сензори, които автоматично спират и стартират двигателя, ускоряват и намаляват скоростта, управляват оборотите на двигателя, ъгъла на управление, трансмисия, ВОМ, навес и хидравлика, диференциали и клаксон.  
 
Машината може да се наблюдава и управлява чрез компютър с напълно интерактивен интерфейс, който осигурява мониторинг и съхранение на всички данни и изображения. Екранът показва движението на трактора, запис от камерата за перфектна видимост, и позволява мониторинг и модифициране на ключови параметри на трактора и инвентара като обороти на двигателя, нива на горивото и норма на засяване. Маршрутът до полето също може да се планира, но само ако включва частни пътища.
 
Case IH работи съвместно с ASI за създаването на безопасен пакет ACV, използвайки най-новите инфрачервени технологии, детектори, радари, лазери и видео, за да гарантира безопасна и безпроблемна работа. В случай че тракторът засече препятствие по пътя, той спира и на компютъра се появява предупреждение с предложения за реакция на трактора – да изчака намеса на оператор, да заобиколи или ако е купчина слама да премине през нея. Ако нещо друго – например, друга машина – пресече пътя на трактора  и продължи да се движи, той спира и продължава когато пътят е чист. При загуба на GPS сигнал, машината спира автоматично, а на контролния интерфейс има бутон за ръчно спиране.
 
 
Също така тракторът може да използва ‘големи данни’ като запис на времето, за да извлече максимална полза от идеалните условия като работи независимо от часовия диапазон на деня и спира автоматично ако стане ясно, че ще има промяна във времето и може да възникне проблем, преди да продължи работа отново когато условията се подобрят. По същия начин, на частни пътища той може да се изпрати на друго поле с по-добри условия – по-леки почви или без валежи. 
 
“Докато ACV в момента е концепция, разработването на продукта е в ход и технологията е подходяща и готова за реални ситуации. Ние следваме разработките за автономни машини и развиваме пътния елемент и оптимизирането на машините за автономни приложения”, каза г-н Стюарт. 
 
”Тракторът бе демонстриран в САЩ с  16-редова Case IH 2150 сеялка оборудвана със система за течна тор и всички опции за прецизно засяване, включително контрол на изсяващата секция DeltaForce и електрически задвижван V-образен дозиращ апарат, плюс чистачи Clean Sweep пред всеки диск. Въпреки че не се предлага в Европа, това е най-новата сеялка на  Case IH която показва, че ACV може да осигури напълно интегрирано решение за трактори и прикачен инвентар. Разработихме усъвършенствани сензори и софтуер за засяване, наблюдение и софтуер за прикачен инвентар за наблюдение на производителността, и вече имаме налични системи като сензори за налягането в гумите на настоящите трактори”.
 
“И тъй като автономните трактори могат да се интегрират без проблем във вече съществуващи системи, не се налагат никакви други промени. Работата с автономен трактор е подходяща за малки стопанства с един оператор, управляващ два трактора или за големи където намирането на добра работна ръка е все по-трудно. Цената на технологиите пада с времето, така че все по-често виждаме интегриране в стари машини. Голяма част от технологията необходима за автономни машини, като засичане на препятствия, в момента се предлага, но на относително висока цена. И след като тези технологии са все по-широко разпространени сред производителите на автомобили, очакваме спад в цените”, заключи той.
 
 
 
© 2016 Всички права запазени. Позоваването на Трактор.БГ е задължително!