Claas се фокусира върху нововъведения в GPS системите си

Claas се фокусира върху нововъведения  в GPS системите си

Claas фокусира своето внимание върху подобряване технологиите в кабината, за да улесни работата на операторите.

Немският гигант Claas е най-новия голям производител, който се заема с внедряването на последните новости в GPS и телематичните системи и извършването на софтуерни подобрения за разпознаване на културите.

Причината за това е проста. Claas, както и други производители на селскостопански машини, твърдят че повечето машини са достигнали максималните си физически размери, като се имат предвид ограниченията, които размерите на пътищата и обработваемите площи налагат. Но все пак има начини за повишаване на качеството и улесняване работата на оператора.

Специалистите на Claas са единодушни, че трябва да се намерят начини да се увеличи производителността на машините без това да изисква те да стават по-големи.

Високотехнологичните системи за управление при Claas датират от преди 30 години с автопилот системата, разработена за жътва на царевица. За първи път тогава Claas съвместява различни технологии в едно.

Високотехнологичните системи на Claas носят общото название EASY (Efficient Agricultural Systems). Те варират от асистиращата система за комбайни Cemos до последните най-нови телематични системи.

Досега само комбайните Lexion и Tucano 480 можеха да работят с тези системи. Системите използват изцяло сензори – от индикиране нивото на горивото до зърно загубата. Получената информация се изпраща към екрана на компютъра чрез GPRS мобилна телефонна мрежа. Една трета от потребителите на Claas вече използват това приложение.

Новото обаче е, че от следващата година системата ще бъде достъпна също така за по-малките комбайни Tucano, силажокомбайните Jaguar и тракторите Xerion и Axion. Допълнение в системите ще бъдат карти на площите, както и индикиране натоварването на двигателя, консумацията на гориво, дължината на отрязване.

Claas вече предлагат три нови GPS терминала – Copilot TS, обновен FPS Pilot S3 и новия мултифункционален Cebis Mobile терминал (ISOBUS съвместим).

От компанията обещават до края на годината RTK системата да покрие да покрие още 7 стълба и така покритието да стане 18 стълба.

Прототипът на навигиращата система Campilot, показван през последните две години само по изложения, вече е официално представен.