Феручио Ламборгини, създателят на Lamborghini S.p.A., първоначално е притежавал компания за трактори - Lamborghini Trattori S.p.A. Той произвеждал тракторите от излишък на военна техника. Феручио решава да се занимава с производството на коли, след като не е бил особено доволен от Ферарито, което си купил и впоследствие бил обиден от основателя на Ферари – Енцо Ферари.
Феручио Ламборгини винаги се е интересувал от двигатели на коли, а през Втората световна война, по време на службата си като механик към военно-въздушните сили, той станал прочут в импровизациите и поправянето на двигатели.
След края на войната той отворил малък сервиз за поправка на коли и мотоциклети в Северна Италия. Първата му гениална бизнес идея била да купува военни машини, останали в излишък, и да ги преправя на трактори, за които по това време имало голямо търсене в района, който живеел.
В началото той произвеждал по един трактор на месец от западнали военни превозни средства. Бизнесът се оказал много успешен и през 1960 година Ламборгини разширил бизнеса си като започнал да произвежда радиатори и климатици.
Като почитател на колите и заможен предприемач, Ламборгини притежавал няколко спортни коли, сред които било и Ферари 250 GT. В един момент, Ламборгини не бил доволен от съединителя на своето Ферари. Тогава отишъл да се срещне с Енцо Ферари.
Светът може би никога нямаше да има супер колите Ламборгини, ако Енцо Ферари не беше отвърнал на оплакванията на Ламборгини с репликата: „Проблемът не е в колата, а в шофьора!“, а след това го посъветвал да се фокусира върху своите трактори. За един инженерен гений и италианец това не било просто обида, а предизвикателство.
Подкрепен от спечелените милиони от успешния си бизнес с трактори, Ламборгини решил да създаде своя собствена кола с двигател V12 и така основал автомобилна компания в малкото градче Сант‘Агата.
Той наел и бившите служители на Ферари Джиото Бизарини, Франко Скалионе и Джан Паоло Далара. Задачата била ясна – да се построи луксозно и мощно GT, което да вдигне 240 km/h на известната магистрала Autostrada del Sole, свързваща Милано и Наполи. Резултатът бил Ламборгини350 GT, а останалото е история.
Феручио Ламборгини използвава своята зодия за емблема на колата – Телец, а повечето коли са били препратки към бикоборството или имената на известни бикове: Муира – в чест на Дон Едуардо Муира, прочут с биковете, които развъждал. Ислеро – носещ името на бик, който убива известния матадор Манолете. Еспада – вид меч, използван от матадорите и др.
Феручио Ламборгини признава, че никога не изобретявал нищо, а по-скоро е копирал и подобрявал работата на други. Ето защо, например, той използвал 12-цилиндровия двигател на Ферари като го подобрява с двойния разпределителен вал от 4-цилиндровата Алфа Ромео.
© 2017 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!