Розопроизводителите ще могат да кандидатстват по нова оперативна програма

Розопроизводителите ще могат да кандидатстват по нова оперативна програма

 

Земеделското министерство разработи оперативна програма, препоръчана от Европейската комисия (ЕК) специално за розопроизводството, научи Агри.БГ.

 

В нея обаче ще бъдат включени единствено инвестиции по отношение на производството на розов цвят, но не и на неговата преработка, тъй като такова е ограничението по регламент.

 

Темата за новата оперативна програма беше дискутирана на заседание на Тематичната работна група (ТРГ) за разработване на Стратегическия план на България. По време на срещата бяха представени още оперативните програми за секторите “Плодове” и “Зеленчуци”, както и друга чисто нова програма за сектор “Мляко и млечни продукти”.

 

По информация на Агри.БГ много от браншовите асоциации са изразили своето недоволство относно разработването на интервенциите. От земеделското министерство пък са изразили своята готовност за разработване на повече мерки. Техните съображения обаче са във връзка с анализ, който показва, че всъщност няма да има кандидати, които да могат да отговорят на заложените изисквания. И по този начин ще се изгубят пари.

 

Парите за оперативните програми идват от Първи стълб и те са безвъзвратни. Ако бъде заявена дадена интервенция, която впоследствие се окаже неприложима по някаква линия, тези пари ще бъдат изгубени, тъй като не могат да се прехвърлят обратно Първи стълб.

 

Това е и причината ресорното ведомство да е разработило само две нови оперативни програма - за розопроизводителите и за млекопроизводителите. В новия програмен период ще продължи да се прилага и оперативната програма за секторите “Плодове” и “Зеленчуци”.

 

“Тази мярка е скачена с коопериране и тук трябва да се еволюира доста сериозно. Готови сме да обсъждаме нови мерки, само ако дадените браншове могат да ни убедят, че ще се справят с изискванията. В противен случай губим парите, които сме заявили”, коментира зам.-министър Явор Гечев.

 

Информационната кампания "ОСП работи за нас: Гледай напред" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от програма IMCAP на ЕС.

 

Следете темата и на cap4us.agri.bg

 

Добави коментар