Скандинавският производител на трактори Valtra съвместно с партньора си Sisu разработиха и тестваха в Швеция прототип на трактор, задвижван едновременно от биогаз и дизел.
Експерименталната машина е с мощност 110 к.с. модел N101, задвижван от стандартен четирицилиндров двигател.
Без да са правени съществени промени при оригиналния дизелови двигатели Sisu, 70-80% от енергията, необходима за задвижване на трактора, се генерира от биогаз.
Двойногоривният двигател функционире като конвенционален дизвелов двигател.
Сгъстеният природен газ се инжектира с възходяща струя въздух и горенето се осъществява, когато малко количество дизелово гориво се впръска в цилиндъра. Ако на разположение няма биогаз, двигателят може да работи и само на дизел.
Резервоарите за биогаз са разположени от дясната страна на шасито на мястото на стълбата към кабината. Те са с вместимост 170 л., което е достатъчен капацитет за работа в рамките на 3-4 часа, което означава приблизително 30 л дизел.
И двете инжекционни ситеми (биогаз и дизел) разполгат със собствено електронно управление Common Rail, което позволява автоматично регулуране на съотношението дизел/биогаз според работната температура, натоварването на двигателя и т.н.
Прототъпът на Valtra N101 ще претърпи още тестове в Швеция, дакоато двойно-горивния двигател ще продължи да се усъсвършенства в лабораториите на Sisu.
© 2010 Всички права запазени. Позоваването на източник Трактор.БГ е задължително!
Valtra и Sisu тестваха двойногоривен двигател, задвижван с биогаз и дизел
- 1334
- 0
- Новини
